Fiets voor woon-werk verkeer en 2 kinderen

hoi 

Ik fiets 4 keer per week 10 km heen en terug naar mijn werk. Daarnaast ben ik nu zwanger van kind nr 2 en ik zoek een lichte fiets waarmee ik snel naar mijn werk kan maar waar ik ook twee kinderzitjes (eentje voor en achter) op kwijt kan (bij voorkeur met dubbele standaard, en idealieter met stuurslot). 

Bestaat zoiets? Ik heb daarnaast denk ik vrij lange bovenbenen oid, want ik kom vrij snel met mijn bovenbenen tegen het zitje aan. 

Is bijvoorbeeld de http://www.fahrradmanufaktur.de/nl/katalog/index.php?route=product/product&path=4&product_id=681 geschikt voor twee kinderzitjes?

alvast erg bedankt

groeten 

Karlijn

Hoewel ik die fiets niet in mijn handen heb gehad, laat staan met een kinderzitje aan het stuur, is mij wel bekend dat de fietsen van VSF een vrij lange bouw (horizontaal) hebben. Dat is dus gunstig. Bovendien kun je het stuur middels de stuurpen, die verstelbaar is, verder naar voren zetten. Aangezien het merk geen gegevens van afmetingen (geometrie geheten) publiceert, moet ik je vooral aanraden naar een VSF-dealer te gaan met het kinderzitje en het uitproberen. Kijk daarbij ook naar de verschillen van de drie framematen. Neem een meetlat mee. Als het lukt heb je wel voor een redelijk bedrag een stevige fiets die lekker rijdt en prima remt. Er is, voor jouw doel, nog een mogelijkheid om de zit aan te passen, dat is een zadelpen met setback mogelijkheid, waardoor je ook nog eens de afstand tot het stuur kunt vergroten. De standaard zadelpen heeft geen setback, of heel gering.
Vroeger waren er geen mamma-fietsen en hebben we allemaal onze kinderen in een zitje aan het stuur vervoert en de tweede achterop en de derde al op zijn eigen kleine fietsje in de gaten gehouden. En dan ben ik bij die fietsen die hiervoor bedoeld zijn, de moeder- of mammafietsen. Maar licht en lichtlopend, nee, dat zijn die niet. Zwaar dat zijn ze en ook nog zwaarlopend. Helaas.
Een dubbele standaard is los te koop en te monteren ipv de geleverde standaard. Een stuurslot, je bedoelt een blokkering, is ook los te koop.

De praktijk is weerbarstiger dan de theorie. Het blijkt namelijk dat vele, misschien wel alle, VSF dealers in Nederland wel VSF-fietsen in bestelling hebben en geen fiets in voorraad, die niet al verkocht is. Alleen in Duitsland staan ze bij handelaren in de winkel. Het heeft dus geen zin naar een dealer te gaan om te kijken of passen. Bel in elk geval eerst om teleurstelling te voorkomen.
Een en ander is gevolg van tekort aan productiecapaciteit en een eigenaardig marketingbeleid van VSF.