2019-06-07_DDK_Fietsersbond_2811_HR-klein

Campagne promoten

Lees hier hoe wij de enquête promoten en wat jij kunt doen om ons te helpen.

Om de campagne het beste te promoten hebben wij een campagnetoolkit ontwikkeld: www.fietsstad.nl/toolkit

In deze toolkit zijn onder andere diverse campagnebeelden te vinden die gericht zijn op verschillende doelgroepen. Op deze manier kan iedereen het beeld kiezen wat het beste past. Zo zullen wij de beelden ook gebruiken om de verschillende doelgroep aan te spreken via social media, website en offline kanalen.

Vrijwilligers

Voor onze vrijwilligers is een belangrijke taak weggelegd in deze campagne, namelijk de enquête door zoveel mogelijk mensen in laten vullen binnen jouw gemeente. De enquête haalt antwoorden op voor de Fietsstadverkiezing, en dat is dan ook het primaire doel van bijvoorbeeld enquêtering op straat – en bijvoorbeeld niet het werven van nieuwe leden.

Je kunt er voor kiezen om de enquête op straat af te nemen, maar je kunt ook bij het gemeentehuis naar binnen stappen en zorgen dat daar een iPad komt te staan waar de wachtenden de enquête op in kunnen vullen. We promoten als Fietsersbond de campagne via onze sociale media kanalen. Zo zetten we op Facebook budget in voor advertenties, waarmee we inwoners van gemeenten waar de vragenlijst niet voldoende is ingevuld, gericht kunnen benaderen. Hiervoor zouden jullie een donatie vanuit het afdelingsbudget kunnen doen!

Hier vind je onze campagnetoolkit. Daarin vind je veel meer tips & tricks over hoe je de Fietsstadverkiezing kunt promoten. Daarnaast vind je er flyers die je kunt gebruiken bij het afnemen van de enquête op straat, maar ook afbeeldingen voor sociale media die je kunt delen met de bijbehorende teksten.

Fietsstad 2020 Bron: www.youtube.com

Gemeenten

Voor gemeenten is een belangrijke taak weggelegd in deze campagne, namelijk de enquête door zoveel mogelijk mensen in laten vullen binnen de gemeente. We willen inwoners van Nederland een kans geven om hun mening te geven over de fietsinfra in hun omgeving.

Als gemeente kunt u bijvoorbeeld een iPad in de lobby plaatsen waar wachtenden de enquête op in kunnen vullen. We promoten als Fietsersbond de campagne via onze sociale media kanalen. Zo zetten we op Facebook budget in voor advertenties, waarmee we inwoners van gemeenten waar de vragenlijst niet voldoende is ingevuld, gericht kunnen benaderen. Is het dus een uitdaging om in uw gemeente 50 ingevulde enquêtes te krijgen? Dan zullen wij er alles aan doen om dit wel voor elkaar te krijgen. Maar uw hulp is hierin natuurlijk van harte welkom!

Hier kunt u onze campagnetoolkit te vinden. Hier staan meer andere tips & tricks over hoe een gemeente de Fietsstadverkiezing kunt promoten, maar ook banners en teksten voor op uw website of in een nieuwsbrief naar inwoners van uw gemeente.

Social-beelden-1080x1080_MT_V1_3