Eerste Nederlandse Crashmob voor campagne ‘Ik Wil je Zien’

De Fietsersbond zet de eerste Crashmob in Nederland in voor de fietsverlichtingscampagne ‘Ik Wil je Zien’. De geënsceneerde videoclip over verkeersveiligheid is afgelopen weekend opgenomen in de binnenstad van Amsterdam en verraste verkeersdeelnemers die nietsvermoedend op weg naar huis waren om weekend te vieren. Zij werden onverwacht onderdeel van een (in scene gezet) bijna- ongeluk dat uitmondde in een  dansspektakel op de trendy tunes van de campagne track ‘Ik Wil Je Zien’. De track is geproduceerd door the Partysquad. De choreografie van deze Crashmob was in handen van Juvat Westendorp, de winnaar van So You Think You can Dance en Gregory ‘Shaggy’ Albertzoon. Zij begeleidden de 15 dansers die meewerkten aan de videoclip. De video van ‘Ik wil je zien’ is hier te vinden.

Ik wil je zien

Ik Wil Je Zien

De volledige Crashmob campagnevideo is vanaf maandag 28 oktober te zien via alle kanalen van de Fietsersbond en Ik Wil Je Zien. Dan vindt namelijk de kick-off plaats van de verkeersveiligheid campagne ‘Ik Wil je Zien’ waar de video onderdeel van is. Deze jaarlijkse fietsverlichtingscampagne in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu wordt uitgevoerd door de Fietsersbond in samenwerking met verschillende partners. De campagne maakt onderdeel uit van de overkoepelende campagne van het ministerie van Infrastructuur en Milieu ‘Daar kun je mee thuiskomen’. Hugo van der Steenhoven, directeur van de Fietsersbond: ‘De campagne Ik Wil Je Zien richt zich vooral op jongeren van 13 tot 25 jaar. Deze groep fietst het meest onverlicht en het vaakst in het donker. Met dit filmpje met muziek van de populaire Partysquad spreken we deze doelgroep direct en opvallend aan. We zetten daarbij in op het voorkomen van boetes en het belang van fietsverlichting voor jezelf én andere weggebruikers’. De Fietsersbond heeft nog een extra boodschap dit jaar: ‘Gebruik  grotere lampjes die je vast kunt zetten aan de fiets. Ze zijn iets duurder in aanschaf, maar vergroten de zichtbaarheid en gaan veel langer mee. Dus op den duur zijn ze handiger en goedkoper.’
Half november publiceert de Fietsersbond samen met de Consumentenbond een onderzoek van TestKees naar voorlampen op batterijen in de prijsklasse van 5 tot 20 euro.

Dichtwedstrijd

Naast de video introduceert de Fietsersbond ook een online dichtwedstrijd waarbij verschillende mooie prijzen, onder andere een VANMOOFfiets, zijn te winnen. De jury bestaat uit Juvat Westendorp, Gregory ‘Shaggy’Albertzoon en Hugo van der Steenhoven.

Partners

De Fietsersbond werkt in deze campagne samen met vele partijen. De tweewielerbranche, BOVAG, Profile, Halfords, TeamAlert, VVN, RAI Vereniging, politie, provincies en gemeenten. 

Categorieën