Direct naar inhoud

Rondje Afsluitdijk kan weer (even)!

Carmen Meijer
Gepubliceerd op:

Vanaf 1 april is de Afsluitdijk afgesloten voor fietsers. Op 23 juni a.s. is die voor het eerst een dag geopend!

Het was geen 1 april grap. Rijkswaterstaat sluit de Afsluitdijk echt drie jaar af voor fietsers. Ruim 8000 mensen tekenden een petitie van de Fietsersbond, Wandelnet, Landelijk Fietsplatform en NTFU om alternatieven te onderzoeken.

Op zondag 23 juni kun je voor het eerst weer over de Afsluitdijk fietsen. Voor fietsers wordt er een pop-up fietscafé gefaciliteerd ter hoogte van het Waddencenter, Kornwerderzand Friesland. Zorg dat je er bij bent. Wij zijn er ook!

Meer informatie is te vinden op de website van de NTFU.

Op de volgende data is de Afsluitdijk ook geopend: 21 juli, 4 augustus en 18 augustus.

Een lijst met medewerkers

Word lid van de Fietsersbond

Steun de belangenbehartiger van fietsend Nederland en ontvang heel veel voordeel!