Zelfs de tassen veren mee omdat de bagagedrager aan het frame vast zit. De bagage, tot maximaal twintig kilogram, hangt dus heel rustig aan de fiets. Bij de meeste elektrische fietsen met achtervering zit de drager op het achterframe en beweegt de bagage juist extra door de beweging van de verende achtervork.
Meer fietsnieuws?
Schrijf je in voor de Fietsflits, de tweewekelijkse nieuwsbrief van de Fietsersbond en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen.
Ja, ik meld me aanKrachtige motor
Achtervering is in Nederland niet zo snel nodig, maar in de bergen is het ideaal als je ook rustig over slechte wegen wil fietsen. Als je met hoge snelheid een berg afdaalt heb je met een volgeveerde fiets veel meer controle en comfort dan met een fiets zonder achtervering. Wat de Sturmguard ook geschikt maakt voor de bergen is dat je er dankzij de krachtige motor en een accu van maar liefst 800Wh makkelijk een hele dag mee kunt fietsen.
Tandwielspanner
Bijzonder aan de Sturmguard is ook dat hij een tandriem heeft. Bij een normale fiets kun je die op spanning houden met het frame, maar dat kan niet met achtervering, omdat de afstand tussen de tandwielen verandert door de vering. Geen probleem. Om toch te zorgen dat de riem op spanning blijft, is de fiets voorzien van een speciale tandwielspanner.
Goedkoop is de fiets niet. Hij kost rond de 6.799 euro.
Categorieën