Fietsersbond kiest bureau Bolster voor online vernieuwing

De Fietsersbond gaat dit najaar flink vernieuwen.

De website fietsersbond.nl wordt in zijn geheel opnieuw ontwikkeld, en de website van ledenmagazine Vogelvrije Fietser zal daarin opgaan. Ook het gebruikersforum en de tientallen websites van lokale afdelingen verhuizen mee naar het nieuwe platform.

We hebben na een selectieprocedure gekozen voor het digitale bureau Bolster uit Rotterdam, dat ook zal werken aan de vernieuwing van de online strategie.

Bureau Bolster

“Voor maatschappelijke organisaties is online inmiddels het voornaamste kanaal om hun doelgroep te bereiken en te binden. Dit geldt ook voor de Fietsersbond,” aldus Martijn van Es, hoofd Communicatie en Vereniging van de Fietsersbond. “Onze website is na vijf jaar aan vervanging toe. We hebben uiteindelijk gekozen voor Bolster, omdat zij niet alleen webontwikkeling doen, maar ook gespecialiseerd zijn in het creëren van betrokkenheid voor maatschappelijke organisaties. Met een goede contentstrategie en slimme opbouw van pagina’s kunnen we zo niet alleen goede verhalen en nuttige fietstesten plaatsen, maar ook meer mensen bereiken en zo nieuwe geïnteresseerden en leden werven.”

Voor maatschappelijke organisaties is online inmiddels het voornaamste kanaal om hun doelgroep te bereiken en te binden.

Bolster-directeur Jaap Stronks over de samenwerking: “Wij willen als bureau maatschappelijk relevante vernieuwing helpen mogelijk maken, dus zijn we blij om voor de Fietsersbond te mogen werken. Want of het nou gaat om terugdringing van CO2-uitstoot of om leefbare steden met ruimte voor beweging en groen: de fiets heeft de toekomst.”

Bolster en de Fietsersbond zijn inmiddels begonnen aan de realisatie van het nieuwe digitale platform, dat eind 2016 klaar moet zijn.

Categorieën