Keypoint Consultancy sponsor Fietsstad 2016

Fietsstad logoKeypoint Consultancy sponsort de verkiezing van Fietsstad 2016. Dat hebben Keypoint en de Fietsersbond op 19 januari 2015 samen bekendgemaakt. Keypoint is een adviesbureau voor verkeer en ruimte dat zich richt op de werkvelden bewust reizen, gericht informeren en duurzaam onderweg.

Duurzame adviezen
Volgens Keypoint-directeur Leo de Jong sluit de Fietsstadverkiezing goed aan bij de doelen van het bedrijf. “Fietsen is een van Keypoints kennisvelden. We zien veel steden worstelen om tot een (nog) beter fietsklimaat te komen. Met onze duurzame adviezen helpen we hen daar graag mee. De doelstelling van de fietsstadverkiezing en de ambities van Keypoint komen op die manier bij elkaar!”

Keypoint ConsultancyOok Jaap Kamminga van de Fietsersbond vindt dat Keypoint perfect past bij Fietsstad 2016. “Keypoint is een toonaangevend adviesbureau dat als geen ander weet hoe Nederlandse gemeenten de fiets kunnen inzetten om tot meerwaarde te komen.” 

Meer informatie over Keypoint Consultancy vindt u op http://www.keypoint.eu/

Over de verkiezing
De verkiezing van Fietsstad 2016 is een initiatief van de Fietsersbond, die daarmee goed fietsbeleid in Nederlandse gemeenten wil stimuleren.  Het thema van 2016 is Bikenomics: de waarde van de fiets. Met dit thema wil de bond de economische en andere winst van de fiets op de kaart zetten. De Fietsersbond daagt gemeenten uit om hun eigen economische fietsverhaal op papier te zetten. Zo komt er extra draagkracht én extra draagvlak voor de fiets en goed fietsbeleid.

De verkiezing van Fietsstad 2016 wordt ook gesteund door hoofdsponsor Dura Vermeer en Advin.

Categorieën