Fietsstad 2020

Al 15.000 fietsers gaven hun mening

Gazelle en fietsstad

Twee weken na het startsein staat de teller op ruim 15.000 Fietsstadenquêtes. Nederland laat zich meer dan ooit horen en daar zijn wij heel blij mee!

We hebben een vliegende start gemaakt. De meningen van fietsers kwamen in groten getale binnen. Op dag één ontvingen we al 7000 meningen waarmee we de 2000 enquêtes op dag één in 2018 ruimschoots voorbij zijn gegaan.

Hoe doet Nederland het?

2019-06-07_DDK_Fietsersbond_3418_HR -klein

Waar wordt een gemeente op beoordeeld?

We kijken naar subjectieve en objectieve data. Lees hier meer

Om een betrouwbaar, en te vergelijken, onderzoek te realiseren hanteren we een ondergrens van 50 enquêtes per gemeente. Al 70 gemeenten voldoen hier aan! Enschede, Veenendaal, Groningen en Utrecht zijn goed vertegenwoordigd en springen qua aantallen boven de rest uit. Met name kleine gemeenten blijven nog achter maar geen enkele gemeente staat meer op de 0. Enkele kleine gemeenten zijn de Waddeneilanden. Veel mensen weten niet dat je de enquête voor meerdere gemeenten kunt invullen; dus voor alle gemeenten waar je vaak fietst als inwoner, forens of bezoeker. Vul de enquête daarom ook in als je hebt gefietst op de eilanden. Wil je weten hoe jouw gemeente in 2018 scoorde? Bekijk het hier.

Kans op een Gazelle stads e-bike

Jaap Kamminga, programmacoördinator Fietsstad “15.000 fietsers hebben hun stem al laten horen, dat is fantastisch. Op deze manier krijgen we een goed beeld van hoe het fietsen in Nederlandse gemeenten wordt beleefd. Natuurlijk blijven we iedereen uitnodigen om de enquête in te vullen. Naast dat fietsers helpen om het fietsklimaat in Nederland te verbeteren, maken ze kans op de nieuwste Gazelle stads e-bike.”

Gazelle en fietsstad

Categorieën

IMG_20190221_200519

Carmen Meijer

Campagnemedewerker

De fiets brengt mij iedere dag weer waar ik moet zijn. Ze laat mij met een andere blik naar de wereld kijken. Ik fiets met veel plezier en wil mijn fietsgeluk bij de Fietsersbond overdragen door het bedenken van campagnes en de inzet van communicatie.