Het bijzondere aan het fietsslot van Litelock is dat het maar 815 gram weegt. Daarmee is het ongeveer een kilo lichter dan een vergelijkbaar kettingslot met twee ART-sterren.
Een lijst met artikelen
-
Fietsdiefstal: ‘Ik kan er nog om janken’ Fietsdiefstal: ‘Ik kan er nog om janken’
Voor de politie heeft fietsdiefstal geen prioriteit meer. Voor de Fietsersbond wel.
Gepubliceerd op:
Het Litelok-fietsslot bestaat uit vier gevlochten kabels met rubber omhulsels, waardoor het flexibel is en je het voldoende uit kunt rekken om je fiets ermee aan een paal of rek vast te maken. De rubberen huls voorkomt dat je frame beschadigd raakt of dat het slot gaat rammelen. Je kunt het ook makkelijk aan je stuur hangen en met de bijgeleverde bandjes kun je hem zelfs als broekriem gebruiken.
ART-sterren
Het Litelok-fietsslot heeft twee ART-sterren. Als je nagaat dat ART tot vijf sterren gaat lijkt dat niet veel, maar de meeste andere ringsloten en kettingsloten voor fietsen blijven ook op twee steken. Laat je niet afschrikken door filmpjes op YouTube waarin het fietsslot onder ideale omstandigheden met een slijptol aan gort wordt geslepen. Tegen een slijptol is geen enkel slot bestand. Een serieuzer bezwaar tegen het slot is de prijs. Het Litelok-slot van 85 cm kost € 109,-. De kortere varianten zijn goedkoper, maar daarmee kun je je fiets weer nergens aan vastmaken.
Een lijst met medewerkers
-
Kees Bakker
Consumentenvoorlichter (TestKees)
Lees de nieuwste testen
-
Testfiets: Decathlon Elops Testfiets: Decathlon Elops
Goedkoop of duurkoop? Na 2,5 jaar is onze testfiets terug, roestig en gebrekkig. ‘Duurkoop’, concludeert Kees Bakker.
Gepubliceerd op: -
Getest: nieuw ventiel met pompkop van Schwalbe Getest: nieuw ventiel met pompkop van Schwalbe
Op veler verzoek: meer informatie over het superventiel van Schwalbe.
Gepubliceerd op: -
Nieuw superventiel op fietsbeurs Nieuw superventiel op fietsbeurs
Fietstrendwatcher Testkeer was op Eurobike: trend van elektrische minibakfietsen zet door en nieuw superventiel.
Gepubliceerd op: