Als ze eenmaal op je fiets zitten, heb je altijd iets van licht op je fiets. Maar zet ze er eerst maar eens op. Marloes van de Fietsersbond: ‘Best lastig om de magneten er recht op te zetten.’
Echt veel licht geven ze niet, de Reelights, lampjes die energie krijgen van magneten via het draaiende wiel. Maar het scheelt wel paniek als het ineens vroeger donker is dan je dacht of als de batterijen van je fietslamp op zijn. Zo’n boete is toch 60 euro. Duurzame thuiskomers zijn het. Vandaar ook dat Swapfiets de lampjes standaard op hun leasefietsen monteert.
Kunststof schroefdraad
Verblindende fietslampen, aargh!
Verblind jij je tegenligger met je fietslamp? Check het even!

Maarrr… zijn de makkelijke lampjes wel zo makkelijk te bevestigen? Kun je dat als fietser met linkerhanden zelf of moet je daar een handige neef voor zoeken? Volgens Marloes van de Fietsersbond is het een priegelwerkje: ‘in de spaakmagneten zit een kunststof schroefdraad waar je als je niet oplet de magneet scheef mee vastzet. Dat maakt de montage van de magneten lastiger.’
Wat zijn jouw ervaringen? Mail ons op [email protected]
Eitje voor wie het elke dag doet
Word lid van de Fietsersbond
Steun de belangenbehartiger van fietsend Nederland en ontvang heel veel voordeel!